Francouzský malíř, grafik a bohém Henri Marie Raymond de Toulouse-Lautrec se narodil 24.11. 1864 ve šlechtické rodině hrabat de Toulous-Lautrec. Už od dětství trpěl vážnou vývojovou poruchou, v jejímž důsledku zůstal tělesně postižený. Výrazně to poznamenalo celý jeho život i uměleckou výpověď. Ve své tvorbě spojoval postimpresionismus s předsecesní stylizací a stojí mezi oběma avantgardními uměleckými proudy 2. poloviny 19. století jako solitér. Zobrazoval především život pařížské bohémy a podsvětí – umělců, hereček, baletek a prostitutek. Kromě obrazů tvořil i velkoplošné plakáty, jejichž reprodukce jsou dodnes oblíbenou stylovou výzdobou interiérů. Zemřel v roce 1901.
Životním číslem Toulouse-Lautreca byla devítka,která je interpretována jako moudrost a odpovědnost. Odpovědnosti k sobě samému zůstal umělec dost dlužný, protože život, který vedl, ho přivedl k předčasné smrti. V umělecké výpovědi však se jeho odpovědnost a hluboké pochopení i temných stránek života uplatňují vrchovatou měrou. Jako všechny životní devítky nedbal o materiální zabezpečení ani světskou slávu a preferoval především lásku a přátelství jako nejvyšší životní hodnoty, i když svým svérázným způsobem. Lidé s životním číslem devět mají schopnost napojit se na vyšší zdroje inspirace a využít je pro obohacení života druhých.
Numerologickou mřížku dělí na dvě poloviny diagonální rovina vize s chybějícími čísly 3–5–7, která dává člověku schopnost vidět daleko dopředu a řídit se ve svém životě svými sny a ideály bez ohledu na všechno ostatní. Nositel této roviny raději snáší veřejnou kritiku i pohrdání společnosti, než by se jich vzdal. Ne vždycky jsou jeho ideály a vize spojeny s blahem a pokrokem lidstva, ale tak už to na světě chodí.
Tři jedničky vypovídají o citlivém člověku, který si udržuje odstup od svého okolí, i když třeba se navenek jeví jako společenský tvor.
Dvě čtyřky, symbolizující stabilitu a reálný pohled na svět, vypadají v souvislosti s Toulouse-Lautrecovou rozháranou osobností trochu rozpačitě, pokud nevezmeme v úvahu, že stejně významným atributem čtyřky je i touha po dokonalosti. Čím je obtížnější vypadat a žít podle vlastních představ, tím vyšší je míra frustrace. A tak se právě ony dvě čtyřky mohly paradoxně stát zdrojem jeho soukromého pekla, protože rozpor mezi jeho idealistickými představami a realitou byl příliš hluboký. V práci byl ovšem jejich vliv jednoznačně přínosný, protože píle a vysoké pracovní nasazení spolu s precizností hraničící s puntičkářstvím, přinesly své ovoce. Ne sice jejich nositeli, ale všem, kteří se setkali s jeho díly. Ale to je osud mnoha umělců.
Dvojka je nositelkou intuice a smířlivé povahy, šestka dodává umělecké cítění a lásku k domovu a rodině, které mladý Henri vyměnil už v šestnácti letech za pařížský Montmartre a jeho šantány a kabarety, především slavný Moulin Rouge. Tomuto svému domovu však byl naprosto oddaný.
Posledním číslem kombinace je silná osmička s vysokou mírou intelektu a logického uvažování, smyslem pro detail a také smyslem pro humor, který není vždycky laskavý. Neměli bychom zapomenout ani na to, že osmička je především číslem karmy – duchovního zákona příčiny a následku a její osudové poselství mělo možná v životě Toulouse-Lautreca klíčový význam.
6 | ||
2 | 8 | |
111 | 44 |